Newsletter

Realizacje

NAUKA LATANIA

PREMIERA POLSKA: 29 czerwca 2006 – Obchody 50. Rocznicy Powstania Poznańskiego Czerwca ’56, POZNAŃ;
PREMIERA FRANCUSKA: 16 sierpnia 2006 – Festival International de Théâtre de rue AURILLAC;
PREMIERA W PRZESTRZENI ZAMKNIĘTEJ: 20 kwietnia 2007 – w ramach „Wydarzenia Teatralnego Off-u” organizowanego przez Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski w Warszawie.


Za pomocą bardzo prostej inscenizacji i oszczędnych środków Strefie Ciszy udało się sprowokować dyskusję o konformizmie społeczeństwa. Pytanie tylko, na ile przeprowadzony przez teatr eksperyment może być miarodajny? W końcu konwencja teatralna pozostaje częścią nawet najbardziej niekonwencjonalnego teatru i niewątpliwie nie pozostała bez wpływu na zachowanie uczestników. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że postawiona diagnoza przez Strefę Ciszy, jakkolwiek bolesna, jest jednak trafna.
Paulina Skorupska, „Scena”, Nr 2-3 (44/45) 2006



Dostajemy kij i marchewkę – najpierw jesteśmy obdarowani smakołykami, a za chwilę doznajemy z pozoru niewinnych poniżeń. […] Zespół Adama Ziajskiego mówi o tym z charakterystyczną dla siebie lekkością i ironią. Używa podstępu, by w jarmarczno-festynowej atmosferze dopaść widza i uświadomić mu cienką granicę pomiędzy wolnością a zniewoleniem.
Marcin Maćkiewicz, „Teatr” nr 10/2006


Spektakl Teatru Strefa Ciszy intryguje i porywa, ostatecznie jednak przywodzi na myśl huxleyowską wizję przyszłości, w której wolność zostaje wymieniona na masową rozrywkę i bezmyślne przyjemności…
Karolina Olejnik, www.konin.pl


Konformizm polskich dwudziestolatków ujawnił znakomity prowokacyjny spektakl „Nauka latania” Teatru Strefa Ciszy. Spektakl „Nauka latania” nawiązuje do mitu o Ikarze, który zapłacił za marzenia o wolności najwyższą cenę. Współczesność rzadko zmusza do heroicznych postaw, a często nie potrafimy zadbać o naszą wolność. Udowodnił to w 1971 r. amerykański psycholog Phillip Zimbardo. Podzielił grupę studentów na strażników oraz więźniów. Obie grupy tak poważnie potraktowały role katów i ofiar, że w trosce o zagrożone życie uczestników eksperymentu trzeba było go przerwać. Doświadczenie powtórzył rok temu Artur Żmijewski. Zarówno strażnicy, jak i więźniowie nie dali się sprowokować podali sobie ręce. Uczestników „Nauki latania” nie stać było na ikaryjską postawę i solidarność.
Jacek Cieślak, „Rzeczpospolita”, 4 lipca 2006


Jak cienka jest granica między sercem kolorowej karuzeli a wieżyczką strażniczą więzienia, dowodzi „Nauka latania” Teatru Strefa Ciszy. Zdawałoby się, że historia jest tak prosta i oczywista, że wręcz naiwna. A jednak zachęcam każdego, komu się wydaje, że jest wolnym człowiekiem, że żyje w wolnym kraju, w wolnym świecie, żeby się wybrał na „Naukę latania”. Ostrzegam tylko, że po tym spektaklu – lekkim, zabawnym, dowcipnym – może być piekielnie smutno…
Ewa Obrębowska-Piasecka, „Gazeta Wyborcza”, 1 lipca 2006


I tym razem twórca teatru, Adam Ziajski, buduje spektakl na założeniu interakcji rozpisanej między aktorów i widzów. Piękny w swej idei spektakl w bardzo czytelny sposób ukazuje nasze powszechne zniewolenie, poddawanie się schematom i konformizm.
Marta Mielcarek, „Dziennik”, 3 lipca 2006


Spektakl „Nauka Latania”: w latach 2006-2009 zaprezentowano 42 razy.
Scenariusz: praca zespołowa; Reżyseria: Adam Ziajski; Muzyka: Artur SOSEN Klimaszewski; Scenografia: Adam Wojda, Piotr Kamiński; Kostiumy: Agnieszka Krupieńczyk; Występowali: Iwona Kotzur, Alicja Piotrowska, Adam Wojda, Adam Ziajski, Przemo Prasnowski, Piotr Kamiński, Artur Klimaszewski, Julian Pęksa, Wojciech Luchowski, Dominika Olszowy. Producenci spektaklu: Festival International de Théâtre de rue AURILLAC, Międzynarodowy Festiwal Teatralny MALTA.

fot. Maciej Kaczyński

News

Nasza aktywność;)

Działalność Stowarzyszenia "Teatr Strefa Ciszy" w chwili obecnej ogranicza się wyłącznie do realizacji projektu artystycznego "Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA". Zainteresowanych odsyłamy do strony scenarobocza.pl

------------------------

250 lat Teatru Publicznego

Postanowiliśmy wziąć udział w obchodach na własną rękę. Około 100 repów w Polsce z tej okazji oferuje bilety po 250 groszy. My przebijamy i zagramy AUTOBUS RE//MIX (23.05, 19.00) w Scenie Roboczej za free. Jak świętować to na bogato! Wejściówki do odbioru w CIM i Scenie Roboczej. Uwaga! Ilość miejsc ograniczona.

Natomiast w niedzielę (24.05, 19.00) zagramy SMACZNEGO! Ma się rozumieć za bilety:)

------------------------

ZAPRASZAMY!

25 kwietnia (piątek) o 19.00 w SCENIE ROBOCZEJ ostra jazda bez trzymanki. Zapraszamy na AUTOBUS RE//MIX.

---------------------------

KSIĄŻKA ROKU 2013

Nasze, jubileuszowe wydawnictwo - MIASTO W TEATRZE najlepszą książką 2013 roku w Poznaniu. Do konkursu organizowanego przez Bibliotekę Raczyńskich zgłoszono 100 publikacji a w naszych magazynach została jeszcze tylko połowa nakładu. Gratulujemy Ewie Obrębowskiej - Piaseckiej i Oli Szmidzie.

-------------------------------------

Nominacja!

Wśród 10 książek MIASTO W TEATRZE nominowane do konkursu o nagrodę im. Józefa Łukaszewicza organizowanego przez Biblioteka Raczyńskich. Bardzo się cieszymy:)

-----------------------------------

3-letni grant dla SCENY ROBOCZEJ!

Otrzymaliśmy wsparcie finansowe z miasta na realizację projektu Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA na najbliższe trzy lata w wysokości 1.131.350 PLN. Wielka sprawa. Ogromnie się cieszymy:)))

-------------------------------------------

Ostatnie SMACZNEGO w tym roku!

30 listopada (sobota) o 19.00 w Scenie Roboczej zagramy ostatnie SMACZNEGO w tym roku. Przybywajcie, których dręczy głód;)

--------------------------------

Ostatni AUTOBUS w tym roku!

Tak, tak. Już w najbliższy piątek (22.11) w SCENIE ROBOCZEJ zagramy nasz niepokorny i krnąbrny AUTOBUS RE//MIX. Dobra okazja dla tych co jeszcze nie widzieli. ZAPRASZAMY

--------------------------

Kolejna recenzja MIASTO W TEATRZE

Tym rzem polecamy recenzję Piotra Dobrowolskiego w CZASIE KULTURY. Kasiążka jest dostępna tu:)

--------------------------------

Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika.